Kdo jsem

Mgr. Anna Jelínková

Jsem sociální pedagožka se specializací na rozvoj učebních dovedností. Ke své práci využívám zahraniční metody, které se zaměřují na rozvoj vnímání, představivosti, orientace, organizace, hledání souvislostí a další. Jedná se o úplný základ, na kterém stavíme všechno učení a dovednosti. Hodiny jsou koncipované na míru konkrétním klientům. Osnovou hodin jsou pracovní listy. Pracuji s malou skupinou nebo individuálně. Na závěr individuálních hodin se soustředíme na konkrétní předmět či problém, se kterým má klient potíže.

Při své práci se zaměřuji na přístup zaměřený na proces učení, který je založen na otázkách a poznání principů. Přístup byl aplikován již ve starém Řecku a Římě. Sokrates se pomocí postupně kladených otázek snažil člověka dovést k pravému poznání, které obohacuje jak učitele, tak žáka. Jedná se o kognitivní přístup. Kognice je důležitá pro poznání, učení a myšlení, protože organizuje a zpracovává informace, které ze svého okolí přijímáme.

Metody mají naději pro každého. Každý z nás se může posunout ve svém vnímání, učení, dovednostech.

 

Zaměření soukromé praxe:

  • podpora soustředění, organizace práce, rozvoj představivosti, matematické představy, prostorové orientace
  • práce s klienty s poruchami učení

 

Používané metody:

  • Feuersteinova metoda Instrumentálního obohacení FIE
  • Deficity dílčích funkcí Brigitte Schindelar
  • cvičení Věry Pokorné
  • metoda GRUNNLAGET Mortena Hema a Gunvor Sønnesynové
  • Na řešení orientovaný přístup v poradenství a terapii

 

Vzdělání, kurzy a školení

  • Od 2023 Pedagogická fakulta Praha, Speciální pedagogika pro učitele
  • 2022 – 2023 Pedagogická fakulta Brno, Rozdílový kurz speciální pedagogiky pro absolventy bakalářského studia pedagogického zaměření
  • 2020 – 2022 Pedagogická fakulta Olomouc, navazující magistrérské studium sociální pedagogika
  • 2012 – 2015 Cyrilometodějská fakulta Olomouc, obor Sociální pedagogika

Kurzy, které určují moji specializaci pro práci s klienty s poruchami učení a chování:

  • Pravidelná každoroční účast na Mezinárodních konferencích Cogita
  • 2014 – 2015 Na řešení orientovaný přístup v poradenství a terapii – 160 hod.
  • 2012 Deficity dílčích funkcí v kognitivním pojetí – 20 hod.
  • 2008 – 2011 Metoda Instrumentálního obohacení Reuvena Feuersteina – 6 kurzů v celkovém počtu 440 hod.
  • 2010 GRUNNLAGET, CTM – Concept Teaching Model Certificate – 28 hod.

Všechny tyto kurzy jsou akreditované na MŠMT nebo MPSV. Kurzy Metody instrumentálního obohacení Reuvena Feuersteina mají mezinárodní celosvětovou akreditaci.

 

Praxe

  • Soukromá praxe
  • Asistentka při ZŠ Jablůnka a ZŠ Masarykova Valašské Meziříčí
  • Asistentka při ZŠ Žerotínova a ZŠ Salvátor Valašské Meziříčí
  • Charita Valašské Meziříčí – Terénní sociální pracovnice sociálních aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi
  • Charita Valašské Meziříčí – Odborný pracovník klubu Zeferino

Na všech pozicích výše uvedené praxe jsem se přednostně zaměřovala na školní přípravu a rozvoj neúspěšných dětí případně i práci s dospělými.